2017. január 3., kedd

A teáskancsóm - avagy a lustáké a jövő

Mióta ismét sok gyógyteát iszom, sokat gondolkodtam, hogyan lehetne a teafőzési ceremóniát egyszerűbbé és kevésbé pancsolóssá tenni. Tudom, tudom, ritka lusta némber, akinek még a teafőzés is macera. De ha minden nap 1-2 adagot főz az ember, szerintem igenis fontos, hogy az a lehető legegyszerűbb és legkényelmesebb módon történjen. Nos, régebb a következő módszerek jöttek szóba: egy fazékban forráztam le a teafüveket, majd átszűrtem kancsóba. A probléma az, hogy két edény kell hozzá, ráadásul mikor leszűröm, túl forró a fazék alján maradt teafű ahhoz, hogy kézzel a kukába tessékeljem. Ha meg ottfelejtem, beleszárad. Másik megoldás a teatojás, amit borzasztóan utálok. Nehéz megtölteni, kevés teafű fér bele, forrón nem lehet kiüríteni, ha úgy felejtem, belerohadnak a teafüvek. Egy csésze teához néha csináltam azt is, hogy a füveket rögtön a szűrőbe tettem, és arra öntöttem a vizet. Otthon, anyuéknál egy szuper kávéfőző van, amiben teát is lehet főzni. Szerintem szuper találmány, ha Hidason vagyok, nagyon kényelmes, de hát kell valami saját is. Már éppen azon gondolkodtam végső elkeseredésemben, hogy veszek tölthető, eldobható filtereket, de ekkor, a karácsonyi ajándékvásárlási őrület közepette megtaláltam egy boltban a tökéletes teáskancsót. A közepén van egy könnyedén kivehető szűrő, amibe a teafüveket lehet tenni. Ez elég nagy ahhoz, hogy akár egy nagyon erős tea készüljön. Ráadásul leér szinte egészen az aljáig, így akár egyetlen bögrényi teát is lehet készíteni vele. A kancsó nagyjából másfél literes, és mércés: amellett, hogy az űrmértéket jelzi, azt is, hogy ez hány csészének felel meg. Így borzasztó könnyű pontos adagokat lefőzni. Mivel a szűrő teteje műanyag, akár teljesen forrón is könnyen kivehető és üríthető, és nagyon könnyű elöblíteni. Szinte hihetetlen, de mióta a kancsóm megvan, sokkal szívesebben állok neki teát főzni, mert nincs macera, nincs pancs, és így biztosan elkészítem a napi adagomat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése